lokasi : kat kedai makan kawasan futsal ampang

masa : 10 malam ke atas...tak ingat lah

" tu cuba tengok tu ?" muncung abang man ke arah satu kumpulan hadek hadek yang sedang menjamu selera di kawasan tersebut, sebaik sahaja mendengar arahan abang man, kami semua memandang ke arah meja tersebut, malangnya , perlakuan kami semua dapat dikesan oleh group hadek adek ketika itu, maka mata bertembung mata katanya kan...

tetiba suasana bising di meja hadek hadek itu menjadi sunyi beberapa saat, mungkin mereka rasa 'ghairah " dan " gelap mata " apabila abang abang futsal memandang mereka kan ...auww..sukalah tu kan? gittewwkan......

kemudian mereka menjerit dan tertawa kecil...dan ini membuatkan abang man semakin panas...dah ler tertawa kegembiraan sebab mereka mungkin terasa chantek bila abang abang futsal yang dok memandang mereka...jadi mereka keruan akak tgk...ada yang menampar badan kawan dengan hikmat sotong terseliuh tangan ada yang pura pura membetulkan rambutlah kan....yang penting ada tetiba nak pi tandas kot sambil melintas group kami......

"ish geli tol aku tengok diaorang tu kan....pondan...lembik..." pergh main sedap kau cakap kan...

yang lain hanya tersipu dan senyum sahaja..masing masing mungkin penat dan malas nak layan apa yang abang man cakap ketika itu...namun, aku dapati abang man seperti tak puas hati dan dia terus membebel..

"sah sah tuhan jadikan laki dan pompuan, dah ada "batang" , tetap nak "batang" lain jugak ( maaf penggunaan bahasa begini terpaksa digunakan) baik isap "batang" sendiri...." katanya lagi...aku amati setiap kata kata abang man tersebut....

"mana leh bro isap batang sendiri, tak sampai hahahahaha" usik kawan nyer....

abang man tersenyum ...

"aku tak paham dowh...ada yang dah macam pompuan...itu ok sikit, tapi nie yang jenis, nak kata pondan tak pondan, nak kata kata jantan tak jantan ....." gomelnya lagi

"kalau yang nampak jantan tu, namanya gay lah bro...nampak keras...tapi suka dengan jantan gak..kalau yang lembut tu...bapok atau pondan lah .....pun sama suka ngan jantan jugak...hati hatoi man...kau tu handsome...mesti diaorang suka....abang mannnnn ( buat sore lembut )..auwww" usik kawan yang lagi satu

mereka tertawa ....kuat sekali...dan perbuatan mereka menarik perhatian hadek hadek tersebut....

"kan aku dah cakap bro..diaorang suka kau arrrr" abang man terus berubah wajah apabila hadek hadek tu tengok dia....mukanya masam

"alah man...kau main ajer dengan diaorang.."

"kau giler...main ? baik aku main bini aku" tegas abang man

"bukan main tu lah dowh..kau main main ajer dengan pondan pondan tu..silap silap kau minta apa ajer, diaorang kasi tau " jelas kawan mereka...aku diam sahaja...sambil main main talipon...sedangkan setiap butir aku dengar

"tak payah...bukan aku tak der duit....berlambak duit aku ....tak payah mintak kat pondan...nanti anak aku pun "kenan" jadi pondan ...." abang man menjawab

"bukan...pondan atau geng lembut nie caring sial...kalah awek kita kadang kadang " amboi kau cakap berdasarkan pengalaman kah? heheheh..( getus hatiku)

"mana kau tahu ?" abang man bertanya ...semua mata memandang ke arahnya..

"apa pulak tak tahu...depan mata kan ada contohnya " bila kawan mereka cakap mcm tu, semua dalam group futsal mengangkat muka ...seperti ada topik menarik yang ingin dibualkan.

"sapa?..sapa? " terdengar desas desus .....

"ish buat buat tak tahu...cuba tanya hairul..." ejek kawan nya...

cepat cepat aku tengok hairul mengangkat muka...air wajahnya berubah...lain.....aku dah mula tak sedap hati...bertumbuk di meja makan? sapa salah? aku ker? last last mesti aku kan sebab aku tahu topik nie memang nak tujukan kepada aku .....aku dah agak.....

yang lain tersenyum...hairul memandang tajam ke arah kawan nya...kawan tu buat muka toya...kerang busuk.....

" aha...ceritalah sikit rol....cikgu jaga macam mana? caring ker cikgu ? seronok ar kau........" pertanyaan sebegini seperti mengejek aku sahaja...menghina...tak perlulah nak tanya depan depan atau di khalyak ramai......

* besambung lagi *