akum semua...apa khabar? sihat? alhamdulillah kalau semua orang sihat dan bergembira disamping orang orang tersayang..akak disini sihat sahaja..alhamdulillah...uols semua...macam mana dengan cuti hari ini..akak nie sekarang kat umah akiko...tengah tunggu diaorang siap siap..nak pi makan katanya.......oklah cuba tengok cerita di bawah....

jam menunjukkan pukul 5 30 petang..suasana pada masa itu agak tenang sahaja, beberapa tetamu yang berpakaian serba putih telah mula mengambil tempat, aku mengerling ke arah jam, setiap detik yang berlalu ku rasakan sangat lama sekali, namun cepat cepat aku memujuk hati ku nie agar tenang dan bersabar.....

"alah sabarlah nanti dia akan sampai jugak nanti tu kan ," pujuk si hairul arsenal yang berada di sisi aku ketika itu.... aku mengerling ke arah semua tetamu. masing masing kelihatan sangat ceria ketika itu..aku lihat kak farah dengan suami yang tercinta iaitu hans...begitu sibuk bercerita dengan adik beradik 69..kadang kala kedengaran hilai tawa dari hujung meja ..

owh hamie dengan suami yang tercinta begitu akrab sekali...aku hanya tersenyum riang..semua adik beradik 69 yang ku cintai hadir ..masing masing membawa suami masing masing..."suami katanya" hanya yang tidak membawa suami ialah kak ngah iaitu kak nor, am dan jugak amy..yang lain masing masing gembira dengan pasangan mereka...

masa terus berlalu, jam di tangan menunjukkan pukul 5 45 ..pukul 6 petang majlis akan berlangsung...aku menjadi tidak keruan pulak, kak teh atau pun kasandra belum lagi muncul ...telah beberapa kali ku hantar sms ke telefon nya, namun tidak berbalas..manalah tahu kalau ada benda yang tak baik berlaku kepadanya....

apatah lagi, kasandra memberitahu bahawa dia akan ke sana bersama dengan amril menaiki moto amril..erm harap harap amril membawa dengan cermat ...aku menjadi semakin risau..cepat cepat hairul memegang bahu ku..sambil melontarkan senyuman...

"oklah semua..oleh kerana kita semua pun dah berkumpul , apa kata kita mulakan majlis ini?" terdengar suara kak nor yang menjadi pengerusi majlis ketika itu....

"eh kasandra dengan amrile belum datang lagi lah ," jerit ku dari hujung meja...semua tetamu memandang ke arah ku ketika itu, ada beberapa orang sedang mencari cari kasandra..yup kasandra belum datang lagi....

namun, tiba tiba kedengaran bunyi deruman enjin moto amril memecah kesunyian petang..terus perhatian teralih ke arah kasandra dan jugak amril. kelihatan kasandra turun dari moto dan amril dengan gentleman nya membuka helmet kasandra...kami semua hanya tersenyum melihat perlakuan mereka berdua. terdengar usikan dan siulan dari adik beraik 69

amril kelihatan tenang sahaja dan melontarkan senyuman manisnya kepada semua tetamu, manakala kasandra hanya tersenyum tersipu sipu sambil menundukkan kepala ke bawah....mereka berjalan ke arah kami....amril memegang erat tangan kasandra....dan sebaik sahaja dia sampai ke meja, terus hairul arsenal berjabat dengannya.....mulalah mereka berbual tentang bola...

kak nor meneruskan ucapannya..

"oklah semua dah sampai bukan..oklah kita mulakan majlis ini dengan bacaan doa dan pastu kita boleh lah menjamu selera kan....

sebaik sahaja doa tamat dibaca, pekerja jaya tomyam sibuk menghantar makanan ke meja kami....pelbagai lauk pauk dihidangkan pada masa itu....kami makan dengan penuh berselera sekali ...semuanya berpakaian serba putih ketika itu....tiada siapa pun yang datang di kedai jaya tomyam kecuali kami sahaja...suasana petang tu bertambah ceria apabila tiba tiba hairul bangun dan membuat pengumuman..

"oklah, seperti ,mana yang saya janjikan saya nak tujukan satu lagu untuk cikgu iaitu sempurna.... " sebaik sahaja hairul menghabiskan kata kata terakhirnya, tetamu bertepuk tangan sambil menjerit....aku masa tu ya allah malunya..tapi dalam hati tuhan ajer yang tahu..

terus hairul mencapai gitar dan memetiknya sambil melontarkan sorenya ....satu demi satu rangkap lagu sempurna di nyanyikan dengan baik sekali...aku masa tu memandang tepat ke arahnya sambil tersenyum.....

"pergh...takkan aku nyanyi sorang jer bro..kau pulak...." tunjuk hairul ke arah amril...oleh sebab rasa tercabar kelakiannya apabila hairul menyuruhnya menyanyi, maka cepat cepat si amril mencapai mikrophone dan meminta pekerja jaya tomyam memasang cd karaoke yang bertajuk "fall to you "naynyian seconhand .apa lagi masing masing menjerit jerit jugak masa tu..kasandra dah mula tersipu sipu ...

seorang demi seorang suami dari adik beraik 69 mendendangkan lagu masing masing.....sungguh meriah ketika itu rasanya....pekerja jaya tomyam pun mengambil kesempatan untuk mendengar nyanyian tersebut....

jam menunjukkan pukul 7 00 malam...majlis akan tamat dalam beberapa minit lagi....masing masing dah kenyang dan mula beransur pulang ..tiba tiba ....

oklah semua adik beradik 69, di minta ke depan yer....saya akan membaling jambangan bunga dan anda semua dikehendaki menangkap jambangan tersebut yer....boleh tak " terdengar satu suara yang tidak pernah aku kenali..wajah si penutur pun tidak jelas kelihatan...

adik beradik 69 pun berkumpul..masing masing tersenyum dan bergelak ketawa ...bersedia untuk menangkap jambangan bunga tersebut...

terdengar bunyi deringan telefon....

"cikgu kat mana nie...jom pi lunch..." suara firdee di hujung talian..ya allah ruapanya aku bermimpi tadi...cepat cepat aku bangun dan bertolak pulang ke L 39..rupa rupanya aku bermimpi sahaja