akum semua..apa khabar? sihat? alhamdulillah kalau semua orang sihat dan bergembira disamping orang yang tersayang...so macam mana dengan kerja hari ini? ok kah? alah mestilah ok kan. esok pun dah jumaat, so pastu cuti lagi katanyakan..akak ok sahaja kerja nie...


oklah uols terlebih dahulu akak minta maaplah sebab dah lama tak update blog akak nie yang semakin hari semakin kurang menyengat ....macam busy ajer akak nie kan? sudeh busy apa kebendenya....memang akak nie malas nak taip taip nie ..kalau boleh nak upah orang tolong taipkan blog akak nie..akak hanya cakap, pastu orang tu tolong taipkan ..hah kelas tak...


oklah akak nak cerita satu pengalaman akak semasa pergi ke watson pandanjaya...


jam menunjukkan pukul 1 30 petang...handset yang berjenama amoi tu menjerit jerit menandakan aku perlu bangun dari tidur. dengan malasnya aku pun menyelak kain selimut..dan terus capai tuala di tepi bilik air..terasa sangat berat mata masa tu...rasa macam nak menangis pulak, teringat masa kecik kecik dulu kan, kalau nak pi sekolah, kena bangun pagi pagi..mesti rasa macam malas sangat....


so aku pun gagahkan diri untuk bersiram ....bila kena air sikit, barulah semangat yang hilang tu datang semula...gosok gigi, cuci muka sabunkan badan dan juga syampukan rambut sambil menyanyi..pergh seronok pulak rasanya..lepas tu pakai baju, dan yang penting sekali ialah , revlon jangan lupa ....merupakan benda yang paling penting dalam hidup ku nie..kalau tak der revlon , mesti aku mc rasanya...


selepas aku rasa yakin dengan penampilan ku yang lite lite nie, terus pi melangkah keluar untuk ambik teksi di depan 7 eleven pandan jaya..tapi terasa macam nak singgah kat watson yang berhampiran ..nak tengok produk pencuci muka katanya....terus aku pun menolak pintu watson dengan muka yang kekwat sekals...napa kekwat ? entah lah sajer ajer lah..takkan lah aku nak tersongeh songeh kat situ macam tak tentu hala pulak kan..


dalam watson tu, hanya ada beberapa pekerja yang sedang sibuk menyusun barang barang, tak silap ada 3 orang budak pompuan...sambil menyusun sambil mengumpat katanya..entah sapa yang diumpat...aku tak tahu pulak..mungkin dia mengumpat aku yang masuk tadi dengan catwalk sebatu kot....aku cuba cari produk pencucui muka....tapi tak jumpa pulak...


hah tiba tiba aku terlihat lip gloss..wowo tiba tiba aku teruja..mata ku terus terpanah dengan warna warna lip gloss yang mengoda aku..terasa macam lip gloss tu menari nari di depan mata ku sambil melambai lambai agar aku datang ke arah mereka..aku terus terpukau...dengan perlahan lahan aku pun memerhatikan lip gloss tersebut..bagaikan orang yang kena pukau, aku terus mencuba satu warna yang aku rasa amat sesuai dengan aku...


aku pun mencalitkan lip gloss tu, tiba tiba watson pun bertukar menjadi bilik persalinan victoria secrets..aku lihat ramai pepondan yang berangan menjadi model sedang sibuk mempersiapkan diri untuk catwalk sebentar lagi..aku terdengar nama ku di panggil..aku cepat cepat menyapu lip gloss tu di bibir aku...aku sapukan dengan berhati hati agar tidak terkeluar dari bibir..nanti kena lahar lagi....


aku menyapu satu lagi warna, kini menjadi 2 warna di atas bibir, setelah aku merasa sangat lah chantek, aku pun mengetapkan bibir dan membukanya semula..perbuatan itu menimbulkan bunyi yang sangat kuat.. "pap " katanya..jangan pulak uols ingat bunyi pap tu bunyi macam .....tiba tiba aku pun berangan chantek di depan cermin tersebut....


tiba tiba baru aku sedari perbuatan itu rupanya telah menarik perhatian 3 orang chekki yang merupakan pekerja watson tersebut....mereka memandang aku dengan pelik....sambil tertawa kecil..aku teringat kata kata hikmat yang selalu kasandra gunakan untuk melahar orang yang memandangnya....dengan lirik mata yang sangat kekwat terus aku pun menghamburkan kata kata ....


" motif memandang......" sore ku yang kepit ala ala serindit neraka memecah kesunyian...


aku ingatkan kata kata itu sudah cukup untuk membuatkan mereka terdiam dan meneruskan kerja mereka, namun aku silap....


""memang lah pandang...sebab pelik sangat lelaki pakai lip gloss.." jawab seorang chekki yang aku rasa merupakan anak murid kak lahar pandanjaya ....


aku malas nak bergaduh..lagi pun tak sangka chekki tu membalas semula lahar ku itteww...aku terus melangkah pergi..yang penting di bibir ku ada 2 warna yang bagi ku seksi lah...( seksi kah ?)..aku terus mengatur langkah sambil memuncungkan bibir...gittew katanya.....