akum semua...apa khabar? sihat ? bertemu semula kita di segmen "hadek hadek" ini merupakan satu segmen yang mana hadek hadek dibenarkan mengutarakan pendapat dan pandangan masing masing dalam erti lain, rancangan ini memberi peluang adik adik bercakap apa sahaja, asalkan kau bahagia apa yang kau cakap yer...

oklah, seperti biasa, rancangan nie, akan dikendalikan oleh pengacara yang terkenal iaitu akak maria mendoza..merupakan pengacara yang baru naik..soalan akak maria mendoza ...

akak maria: hai hedeeekkkk hadekkkk dan akak akak serta gaguxion dan tidak lupa golongan lesborina yer...bertemu semua dalam rancangan hadek hadek..kali ini akak nak minta pendapat kau orang lah kan..kalau kau orang nie diberi pilihan menjadi binats..kau orang nak jadi binats apa?

sila dail nombor tipon di bawah yer...dan kalau ada abang abang yang handsome , leh dail no handset kak maria terus lah yer...mesti kak maria angkat punya..

tut..tut..tut..

kak maria: wah ada pemanggil katanya..sungguh sotong yer tangan pemanggil yer..kau memang cekap nyah mendail kan ?

kak maria: hello nyah....hah kata lah apa yang patut...

pemanggil : hello kak maria..saya bukan nyah yer..saya pompuan tulen nie tau'

kak maria: oh ye ker...what ever lah asalkan meriah

pemanggil : erm ye kak maria..apa soalan nyer tadi?

kak maria: omak aiii..kau nie pokak ko apo nie ? kan eden dah cakap tadi..lain kali, kalau ekau nak tipon ..kau dogar dulu soalan....

tak sempat kak maria melahar terus iklan...

kak maria: yer...kita masih lagi di segmen hadek hadek nie...

pemanggil ke 2: kak maria ker nie..

kak maria: aha kak maria..apa kau ingat nie kak nor kah?

pemanggil: aha ingat kan kat nor....malas lah nak cakap dengan kak maria nie.....tapi kan..kalau saya nak jadi binatang, saya nak jadi burung merak lah kak sebab saya rasa saya sangat lah chantek sekali...jadi sepadan lah kalau saya jadi burung merak..lagipun ramai sangat lelaki yang jatuh cinta dengan saya..dalam lrt lagi lah kak maria..hish rimas lah kak..

tuttttttttttt ( talian terputus)

kak maria : hah padan muka kau...ada aku kisah kau nak jadi merak kah nyah.....sudah .....

pemanggil ke 3 : hai kak maria ..kenal kah dengan aku nie nyah......kakukakaukun....aku lah...erm oklah aku rasa nak jadi rama rama lah nyah...

kak maria: oh ye ker kak..napa kak nak jadi ram ram nie kak ..

pemanggil ke 3: yelah nyah.....kalau jadi rams rams best lah kak maria sebab rams rams kan cantik kannnnnnnn..pastukan masa rams rams tu nak lahir, punyalah susahkan .......dalam kepompong..mula mula rams rams macam buruk pastu tup tup bila keluar meletops kan..macam pepondan masuk miss miss kan...hah ambik kau....

kak maria: ok akak maria paham sangat perasaan kau tu nyah,,oklah kalau nak jadi rams rams..

tutt tutttt

kak maria: oh ada lagi pemanggil yer..tak per kita angkat ajer....oh yer silakan...

pemanggil ke 4: halooo ( sora macho giler ) nie kak maria mendoza ?

kak maria: (terus stim dan kepit ) yer bang...nie maria nie..tak payah panggil akak lah bang..panggil maria ajer lah yer...no tipon handset abang berapa?

pemanggil ke 4: maafkan saya yer....saya telefon nie nak mengutarakan pendapat..bukan nak tukar no tipon dengan kak maria....

kak maria ( sentap) " ok....yolah...nak jadi apa yer

pemanggil ke 4: saya nak jadi kuda belang lah

kak maria: oh yer ker..ok terima kasih...

pemanggil ke 4: tapi saya belum lagi kasi pendapat...( tutttttt)

kak maria: oklah..rancangan nie pun dah habis....oklah nanti kita akan bertemu di lain rancangan yer...