salam semua..hai apa khabar? sihat? alhamdulillah kalau semua orang sihat dan bergembira sekarang ek...erm kita biasa sahaja...baru abis kelas..so ada time rehat nie..cepat cepat curik masa tulis entry untuk blog yang tersayang nie kan.....oklah sebenarnya nak citer pasal badminton lagi lah sebab sekarang nie dok kemaruk main badminton, apatahlagi dah ramai jugak yang joint main badminton nie kan?

baru baru nie, hari jumaat malam sabtu, seperti biasa aku, daylan, muaz , nas, aleem , sandra , amir dan jugak kak farah main badminton kat lumayan, kali ini kami pergi lewat sikit dalam pukul 3 00 pagi..hahahaha..kau mampu main badminton pukul 3 pagi, tapi tak perlah sebab esok semuanya tak kerja...cuti dihujung minggu...so kami ambik kesempatan untuk main puas puas memandangkan dah 2 hari kami berhenti main.

so dengan semangat yang tinggi, semua orang datang ke dewan lumayan, nas dan aleem seperti biasa yang paling bersemangat nak main, tak sempat aku dan daylan pasang nett, diaorang lah orang pertama yang capai raket badminton dan pose pose pukul angin kat dalam dewan tu....uiiiii..semangat giler, apatah lagi diaorang berdua nak lawan dengan beregu daylan dan muaz...cute lak tengok mamat dua orang tu....umur dah nak masuk 30 tahun , tapi perangai budak budak tu masih ada ..heheheh tak per..suka tengok uols berdua semangat tu....

seperti biasa aku mengambil watak menjadi pengadil pertandingan, yang peliknya, aku lah penganjur, akulah yang tukang kira, aku lah yang pengadil dan semuanya akulah kan...giler kuasa, namun demi kawan kawan, no hal..asalkan semua orang heppy dapat main ramai ramai...kadang tu kan..masa aku main tu, akulah yang kira jugak...tak paham..sampaikan mata pun aku main taram ajer....

aku lihat semua orang dah mula menguasai permainan badminton ini dengan begitu baik lagi...tak perlulah nak pertikaikan keupayaan muaz, yang baru berusia 15 tahun tu, permainan yang agak pantas, smash yang tajam, rajin kejar bola sana sini dan rasanya dia dah semakin baik, hanya kadang kala servisnya tak masuk..rugilah mata wohhhh...apa apa pun aku suka main single dengan mamat nie......

daylan seperti biasa....permainan di depan jaring yang begitu baik, smash yang kadang ala ala , tapi kadang kala menjadi pulak, pukulan kilas yang tajam serta boleh bermain secara rally pulak tu...aku suka bermain dengan daylan sebab dia ok...apatah lagi kami selalu beregu bersama dan setakat ini nas dan aleem masih lagi belum dapat menumpaskan beregu emas ini yer....huhuhuhu.....

kak farah..ceh..dari main pukul pukul ala ala women, namun sekarang dah semakin ok pulak aku tengok....kak farah nie semangat, walaupun masih lagi belum menguasai sepenuhnya, tapi aku respek gak ngan dia, sanggup tunggu sampai ke pagi main badminton sama dengan kami, pukulannya semakin kuat , boleh jaga bahagian depan bila beregu....dan pada kak farah..jangan give up yer...teruskan main..sebab best ..berpeluh peluh.....apa kurangnya housemate kak farah..si sandra pun sama..semakin hari semakin ok dah dia main badminton ...selalu gak smash ala ala kat aku nie..tapi respek gak ngan dia...tetap semangat nak main ...

si nas dan aleem semakin hebat..hikmat tertinggi mereka semakin kuat..nas semakin hebat dengan pukulan kilasnya...sedangkan masa dia mula servis pun aku dah mula gentar, hanya nas belum lagi dapat smash yang tajam ..itu sahaja..dari segi bertahan..pergh....aku pukul smash macam mana pun dia konpom dapat angkat dengan bersahaja..kadang kala stress aku jugak main dengan nas nie...rajin kejar bola..ala ala nadal masa main tenis tu......si aleem..nie yang paling aku takut gak....pukulan panjangnya sangat bagus ...aku tercunggap cunggap gak bak balas semula.....smash tajam, pukulan semakin padu..dan pandai buat drop shot dan bertahan dengan begitu baik jugak...akak tak puas hati yer dik sebab single akak kalah gak dengan adik..takper....convent bukit nanas tetap cemerlang tau....

aku tengok nas, aleem dan muaz bermain laju..so aku susah nak ikut rentak permainan mamat 3 orang nie kan.....kadang kala aku mampu tengok ajer bulu tangkis bertukar gelanggang dengan laju....sedangkan aku tak dapat pukul pon....sentap uols.....aku lebih suka main dengan daylan..rileks..penuh startegik..berhati hati....gitewwkan..kak farah dan sandra masih lagi bermain ala ala santai gittew..main dengan kak farah dan sandra nie, banyak gelak ....entahlah kelakar..hanya takut gak kalau gelak kitaorang nie sampai ke blok B tu nanti....

apa apa pun , harap aktiviti badminton ini menjadi satu rutin pada kita semua.....sambil mengeluarkan peluh , kita leh jumpa selalu gak..yelah masing masing busy dengan kerjakan..kak farah dan nas pun busy dengan aktiviti gym mereka..wow semangat lawalah badan diaorang nantikan.. aleem jugak mesti busy dengan aktiviti sukan elitnya iaitu tenis....aku nie hanya mampu main badminton sahajalah untuk keluarkan peluh...memang seronok betul....sampai basah basah baju dek peluh tu....yang penting lepas main badminton tu mesti ada aktiviti kukik kukik kat q bistro...

nas dan aleem dah beli raket baru,..omak aiii..warno eh..merah sangat lah mak ngah..tapi nampak smart raket diaorang..ringan dan tali yang tegang...mereka berdua nie memang..masa kemaruk main boling tu, ni nas siap beli bola boling..apa kurang si aleem gak...samo ajo tu .....daylan pun dah beli raket..pink yer pemegang raket tu, aku pinjam si muaz punya ajerlah..lagipun raket azizi pun masih ada lagi....oh lupa..terima kasih pada nas dan aleem yang sponsor bulu tangkis tu....

oklah..majulah sukan untuk negara...dah kul 7 48 malam..nak prepare kelas kul 8 malam nanti ..ketemu lagi