hai semua....oklah sekarang jam menunjukkan pukul 2 51 minit petang, aku berada di dalam bilik rebana 111, di hotel primula beach hotel ...kat kuala terengganu nie....sekarang nie baru sahaja lunch, rasa sangat mengantuk nie, tapi masih tunggu candidate yang datang interview nie..kat depan aku , uncle din ( teman sekerja firdee) sedang interview seorang lelaki yang nak mintak kerja security guard di genting...

aku masih lagi menaip dengan gigih , inin berkongi pengalaman bersama anda semua ...kalau anda semua nak baca...bacalah..kalau tak nak tak per....tapi aku tetap jugak nak cerita nie ...

semalam, selepas habis sahaja di kota bahru, kami bertiga bergegas menuju ke kuala terengganu pulak, perjalanan mengambil masa dalam 3 jam, sepanjang perjalanan kami, kami dapat melihat beberapa kawasan di kelantan di tenggelami air...banjir...namun, kami tak sempat nak ambik gambar...banjir disini seperti pesta pulak, ramai orang tengok tengok ajer...tak paham kan...

perjalanan yang jauh serta membosankan sebab kami terpaksa memandu dengan berhati hati, ujan masih lagi membasahi di bumi kelantan....dan kami sempat singgah makan malam di pekan Setiu..selepas kami makan malam, dalam pukul 8 30 malam, kami menuju ke kuala terangganu..

seperti biasa aku terasa sangat mengantuk,,sempat jugak curik curik tido di dalam kereta...hehehehe..dan akhirnya...jeng jeng jeng..sampai jugak aku di kuala terengganu....uncle din sempat tunjukkan masjid kristal yang menjadi kebanggaan orang di terengganu nie...

kami sampai di primula beach resort, dalam pukul 9 30 malam, kami check in ....dan masuk ke bilik masing masing..setahu aku, firdee bagitau yang hotel ini terletak berhampiran dengan laut..angin bertiup dengan kuat sekali...terasa sangat sejuk....dan beberapa pelancong asing memenuhi di ruang lobi hotel

owh aku teringat, ada pertandingan perahu layar di sini..so tak heranlah ramai sangat mat sula kat sini..aku dapat bilik 503 manakala uncle din 603 dan firdee 703...setiap kali kami pi hotel , mesti kami akan berpisah...sampai sahaja di bilik...aku dapati biliknya sangat besar....ada siap dengan ruang tamu lagi..uiii..dah ler dok sorang sorang..lain lah kalau ada kenkawan atau orang yang istimewa...

tak sampai dalam 10 minit, firdee telefon dan bertanyakan mengenai keadaan dibilik ..aku cakap ok..dan dia minta aku bersiap untuk pi keluar dan jalan jalan di sekitar batu burok...aku berjanji dalam pukul 11 malam nanti, aku akan bersiap...

dalam pukul 10 50, firdee talippon dan bagitau, program kami kuar kuar tu akan bermula selepas anugerah skrin, aku cakap ok sahaja.....dan selepas pukul 12 kami berdua keluar dan berjalan jalan di sekitar pantai batu burok

aku dapati ramai oarng lepak kat situ, aku mengambil kesempatan untuk bergambar dengan firdee...kami melihat ombak..uiii...takut...kuat....so kami jalan lagi....tiba tiba terdengar bunyi siren polis..owh cik lisa lausun mengejar mat rempit di sekitar taman tersebut...aku dan firdee hanya memerhatikan sahaja...

selepas penat berjalan dan bergambar, kami pulang ke hotel masing masing....memang penat sekals...sebenarnya kami penat sebab perjalanan yang jauh sahaja...kerja tak penat mana pun, hanya masa dibuang dalam perjalanan dari satu destinasi ke satu destinasi sahaja......memang tak sempat nak jalan ...kami datang ke sini bukan untuk bercuti...tapi bekerja....

lepas nie, dalam pukul 6 petang, kami akan bertolak ke kuantan pulak......jauh jugak, dalam 3 atau 4 jam jugak.....dan kuantan adalah destinasi yang terakhir.....oklah uol...dah ada calon dah untuk di interview ok..nanti kita sambung lagi....