perasaan tidak puas hati menyelubungi diri ku...aku memang tidak puas hati dengan apa yang berlaku semalam...aku kalih ke kiri, aku kalih ke kanan, namun mataku masih tidak lagi terlelap...seperti ada satu perasaan yang tidak dapat dilepaskan masih lagi terbuku di hati ku..

malam kini berganti dengan pagi, terdengar dengkuran kecil dari sisi ku, aku memandang ke arah hairul.... owh sedang lena di ulit mimpi agaknya...perlahan lahan aku mencapai telefon hairul, dengan sepantas kilat aku membuka inbox sms nya..mungkin kalin ingat aku nie kurang "sopan" namun, maafkan aku, aku terpaksa...

mataku memandang setiap sent item ...yup betul lah kata hairul dia ada text abang man dalam pukul 3 50 pagi, untuk tumpang tido kat rumah abang man, dengan kata lain, memang betul hairul ada text abang man...aku terus pulak ke inbox, dan aku dapati abang man membalas sms hairul dan membenarkan hairul menumpang tidur rumahnya...

aku masih lagi tak puas hati, aku hidupkan lap top ku....terus masuk ke face book...aku nak tengok last message yang ku tulis pada pagi ittew...yup aku tak nafikan, aku ada tulis face book , aku mengantuk dan nak tidur dalam pukul 2 40 pagi....itulah message aku dalam face book sebelum aku logout dalam face book.....

dan aku bangun dalam pukul 9 35 pagi, itu hari yang berikutnya......( dalam face book) jadi ini bermakna peristiwa "hantu" semalam berlaku dalam tempoh pukul 2 40 pagi sehingga 9 35 pagi...

apa yang aku sedari, malam tu aku langsung tak bangun untuk buang air kecil, biasanya aku akan terjaga untuk kencing, tapi tidak pulak semasa kejadian itu berlaku....dan yang paling penting aku yakin, ada orang masuk kedalam bilik aku...dalam tido tido ayam , aku dapati satu mahkluk masuk ke bilik.....dan baring kat sebelah....bau minyak wangi "paco robanne" menusuk ke hidung....( motif , masa tidur sempat terbau minyak wangi )

aku juga sedar, orang disebelah memang menarik selimut aku...itu aku pasti..dan aku juga kalihkan badan aku kat dia...terus terlelap...aku tak sedar apa apa sebab aku ingatkan hairul yang tidur...so aku biarkan sahaja.....

namun bila aku terjaga dalam pukul 9 35 pagi, aku dapati orang disebelah pun tak der, aku pun dah bagitau hairul yang aku malas nak sarapan lagi...badan dah macam tong drum lah pulak... so aku buat macam biasa..apatah lagi aku langsung tak text hairul pun...sehingga dia nak bagitau dia nak datang ke rumah aku pagi semalam.....bila kami bebual, barulah aku tahu yang dia tak tido kat umah aku......

tadi, dalam pukul 2 petang, aku sempat talipon abang man, dan abang man beritahu memang hairul ada tidur di rumahnya, dan mereka bertolak kerja sama sama...abang man menghantar isterinya bekerja dahulu, pastu baru ke tempat kerja...sah lah hairul tidur rumah abang man..

kalau nak kata orang lain siapa pulak? kenapa orang tu tak kejutkan aku? seperti orang itu tahu pasal bilik aku ....dia macam dah biasa pulak .......kadang kadang aku anggap itu hanya mimpi dan perasaan aku sahaja..namun aku tahu, itu hanyalah cara untuk aku melupakan peristiwa tu....tapi aku tetap takut jugak lah....

*cerita ini bukan untuk menaikkan rating blog*