sebelum akak menaip entry ini, akak nak minta maaf sekiranya entry ini akan menyinggung mana mana pihak yang membacanya, di harap apa yang ditulis ini, hanyalah satu pandangan ikhlas semata mata, saya yakin pembaca di luar sana, pasti mempunyai pemikiran yang matang untuk menilai yang terbaik untuk diri anda........

entry ini dah lama nak di publish..tambahan pulak dah berlaku 6 bulan yang lalu, namun masih lagi segar dalam ingatan akak yer...cerita ini bermula semasa akak mula mengenali hairul arsenal...jadi dalam mengenali beliau, akak cuba untuk mengenali kawan kawannya bola, iaitu peminat fanatik arsenal...mereka nie ada geng bola ...selalu main futsal sama sama, dan kalau ada games yang melibatkan pasukan arsenal, sudah pasti mereka akan berhimpun untuk memberi sokongan.

bagi akak pulak, sukan bola nie bukan lah jiwa akak sangat pun, hanya arwah nenek dulu yang minat bola, heheheh motif arwah nenek suka tgk bola, hanya tgk lite lite ajer....tapi bila dah mula rapat dan minat dengan seseorang, maka terpaksa lah juga berkongsi minat yang sama, at least, tak lah nanti berbeda sangat ....

so, akak pun joint lah group mereka nie, kadang kadang pi tengok bola, kadang kadang temankan ke futsal, kadang kadang pi lepak makan, dalam satu group nie pulak mesti ada orang penting , kalau group kita nie, kita panggil mak hayam....maksudnya kalau nak jadi mak hayam nie, tugasnya berat gak, semua pergerakan dan aktiviti group mak hayam yang decide...dalam group hairul nie pulak, ada seorang mamat nie, aku panggil abang man ajer lah ( harap abang man tak baca blog aku nie, kalau dia baca , ada ker aku kesah ?)

abang man nie, berusia 38 tahun, dah berkahwin, dikurniakan 3 orang anak yang comel comel, maklumlah abang man nie pun ada rupa, handsome, tinggi , semuanya lengkap lah...bini dia pun cantik jugak, sopan, bertudung, abang man nie teman sekerja hairul arsenal...dalam handsome handsome abang man nie, satu ajer yang aku rasa tak berapa suka, sikap dialah...aku tak tahu napa dia anti sangat tengok geng geng atau set set lembut....

kalau dia nampak ajer set set lembut, pergh....siaplah ...dia bahankan orang tu..kadang kadang dia kacau kacau , pastu dia gelakkan plak...aku rasa sikap macam nie biadaplah...masing masing ada maruah kan? so...tak perlulah nak malukan orang depan depan..macam rude ajer aku rasa...tapi aku tak boleh lah nak tegur abang man nie, sebab aku nie siapa, baru ajer kenal...lagi pun orang asing dalam group nie...

abang man nie, memang dari aku mula joint, dah pandang lain kat aku, aku lah yang kena bahan dengan dia .....tapi aku punya perangai, aku diam sahaja, kalau aku rasa nak gelak, gelak lah, rasa nak buat bodoh, aku buat muka toya...tak perlu nak layan sangat perangai macam tu....aku pun tak selesa jugak, pernah aku kena sembur sebab tak tahu langsung pasal arsenal....bila dia tanya aku pasal team atau sejarah arsenal, langsung satu hapak pun aku tak tahu...apa lagi...kena bantai kaw kaw lah aku masa tu...

namun, seperti biasa, kita jangan mengalah...jangan tunjuk kita tak ada perubahan dalam diri kita, apa gunanya internet bagai...so aku terus masuk dalam laman web arsenal.....cari...dan baca semua berkenaan dengan pasukan arsenal ...dari sejarah penubuhan pasukan, lambang , logo, sejarah kegemilangan, dan semuanya yang berkaitan dengan arsenal....aku baca...aku hafal...dan akhirnya.. aku mampu bersuara tatkala mereka sedang membincangkan tentang pasukan arsenal....sampaikan perlawanan yang akan datang dan melibatkan pasukan arsenal pun aku kaji jugak yer...