akum semua....sihat? dah baca tentang citer akak memariekan diri lite lite masa pi setelkan lesen perniagaan di bangunan mpaj ? sekarang akak nak cerita pulak kisah sedih akak yer ..sedih ker? entah lah...akak sendiri pun tak tahu nak kategorikan cerita nie cerita sedih ker apa ker....uolsss buatlah penilaian sendiri..sesiapa yang tak nak baca...tak perlu baca yer....

selepas akak makan di rumah daylan semalam bersama kak teh, kak lang dan kak tam serta suami kak lang, akak pun balik ke pandanjaya. apatah lagi, kakteh 1 dan kak teh 2 perlu berjumpa di kawasan rumah pandanjaya untuk menghantar beg katanya.. masa tu ujan....

akak sampai dalam pukul 8 lebih , terus naik dan mandi sebab pukul 11 malam nanti si hairul arsenal akan datang lepak. dia pun tengah sedih sebab arsenal tak masuk ke pusingan seterusnya dalam liga liga piala inggeris yer...entahlah akak pun tak tahu sangat tentang bola nie...hanya ikut ikut camtu ajer....

latar tempat: bilik cikgu murni, 205 blok l 39
latar masa: pukul 10: 45

hairul: erm u tengah wat apa tu ? ( sambil pose pose di hujung katil dan menghisap rokok)

akak: sms dengan daylan lah....

hairul: erm tiap tiap ke kena sms dengan adik beradik 69 ?( sindirnya sambil melemparkan senyuman yang membuatkan akak cair gittew?)

akak: erm kalau boleh, i nak sms diaorang tiap tiap hari tauuu..diaorang tu baik sangat....sayang kat adik beradik 69 lah..

hairul: yup aku tahu..walaupun aku tak pernah jumpa dengan adik beradik 69 kau tu, tapi apa yang kau tulis dalam blog , aku tahu kau semua memang rapat giler....aku respek arrrr...

akak: eh takkan u tak ada member yang macam tu?

hairul: erm mana ada..member member aku lain sikit..asyik nak bahan orang ajer kerjanya....pastu gelak gelak....bila susah..hal kau hal kau lah..hal aku hal aku lah......yang penting awek mesti ada....

akak: ermmm ye ker....adik beradik 69 aku ok ajer...alhamdulillah ...

hairul: nie pun aku dah di cop gay tau....

akak (mengerut kan dahi) : ya allah betul ker.....erm aku dah cakap...lain kali tak payah ajak aku pi jumpa kenkawan kau...aku pun bukan leh masuk sangat dengan kenkawan kau tu.....kadang kadang aku mati kutu tak..asyik asyik pasal awek dan tengok body pompuan....tapi nak jaga hati kau aku joint arrrr....so kau malu lah kawan dengan aku? aku no hal.....kalau kau rasa malu ker..apa ker...

hairul : woiii cikgu murni..kau merepek apa nie...dah mula nak emo tu lah kan....

akak: itulah kau...bila aku cakap, kau tuduh aku emo...baik aku tak payah cakap arrrr...malas nak layan....

hairul : sorry arrr bro..

akak ( memotong) : lagi satu tolong jangan panggil aku bro..pengsan aku ...

hairul: lantak kau arrrr..aku nak panggil kau apa ....boleh tgk gambar keluarga 69 masa besday?

akak menunjukkan gambar tersebut sambil pose pose sms dengan daylan

hairul: eh handsome nie sapa nie? ( tunjuk hairul kat wajah firdee)

akak: hah nie lah big boss aku....mr firdee..nama sebenarnya macam kau gak...hairul....hehehe..handsome ke chantek dia ?

hairul: pegh handsome arrrr..ada awek dah ker?

akak: awek kebendanya..laki ada lah..ada suami lagi..minat bola ..macam kau jugak..suka arsenal..namanya am...aku tak leh citer lebih lebih nanti firdee marah lak..

hairul: yang nie pun handsome gak dan yang ini comel... ( tunjuk hairul pada gambar ej, daylan dan shah )

akak: yup diaorang nie memang comel dan cute arrrrrr...best kan diaorang dianugerahkan muka yang comel dan cute ( pose pose tunduk memandang ke bawah..sedar diri tak chantek )

hairul: hah nie pun boleh tahan gak....not bad ( tunjuk pada gambar hakim, faizal, hans dan ery )

akak dah mula sentap...tahu lah akak yang paling lahar dalam adik beradik..akak diam ajer...

hairul: napa diorang yang handsome nie tak der awek? sayang betol arrr muka masing masing handsome ..,.hish hish rugi arrr..kalau awek awek tgk nie mesti pandang tak lepas...eh nie macam lembut sangat ( tunjuk hairul pada hamie dan am , miss spain..)

akak: hahahahah..yup tu yang paling chantek terutama yang ini ( tunjuk akak pada muka hamie)

hairul: pandai dia bergambar...apa kau cakap selalu tu..senyum dengan mata ..hahahahah

akak: kau tak takut ker nak jumpa dengan adik beradik 69 aku nie.....bila kau sedia..jom arrrr

hairul: aku no hal lah....tapi kat kawasan pandanjaya ok lah...kalau luar aku cuak cuak sikit...takut jumpa dengan kenkwan...mesti dia bahan aku nie gay pulak...dah ler bekas tunang aku asyik tanya benda yang sama ada aku gay ke tak....

akak: oklah tu...kau muka handsome..elok jadi gay apa...mesti ramai yang minat.....

hairul: dah arrrr aku tak mahu bincang pasal gay gay nie ok.....yang penting aku heppi dengan hidup aku......tapi aku handsome ker? ( sambil mengenyitkan matanya pada akak )

akak: ahhaha ..mesti arr kau handsome..aku tak kawan dengan orang yang tak handsome tau....hanya yang handsome ajer tau...hahahah gurau ..walaupun aku tahu aku tak handsome..tak chantek.....( tetiba emo lagi )...

hairul: perlu ke handsome dalam hidup nie..kalau betul batul aku handsome..takkan tunang aku mintak putus kan? dah arrrr aku tak mahu citer lagi, buat sakit kepala ajer.....

akak: best tak jadi orang handsome? mesti best kan? orang pandang..orang mesti tgk kan? aku nie burok arrrr....( emo lagi)

hairul: dah mula dahhhh...dah mula dahhhhhhh..emo.....aku nak pi mandi arrrrr...tadi kena hujan....

tetiba akak jadi emo tau..menyedari kekurangan diri dari aspek wajah dan penampilan diri, membuat akan akak teremo lagi....the ugly duckling....