pukul 2.00 pagi

kereta hijau WKR 1991 baru sahaja masuk di persimpangan jalan di pandanjaya....lalu di depan restoren safira ...cepat cepat aku jenguk kepala ku di cermin tingkap. yes...aku dapat lihat farah, ila meks dan fina sedang berbual dengan abang angkat mereka di situ. at last aku ada kawan nak pi online....gumbira..lalalalala.....

aku naik ke rumah....aku dapati kipas terpasang...berpusing ligat..dibiarkan begitu sahaja...ish....lampu kuning menghiasi ruang tamu....aku terus masuk ke bilik, sekujur tubuh sedang nyenyak di atas katil. malas aku nak ganggunya, ku biarkan dia terus lena di buai mimpi...yup aku tak mahu mengganggu lenanya ...kubiarkan sahaja....( ni bukan sape ek...burung dudu lah ..kau orang mesti kenal)

aku tanggalkan jam dan juga cincin di jari...tetiba mata rasa sangat mengantok..motif? yelah tadi ku bantai nasi lemak sambal udang...best giler...aku terasa mengantok....cepat cepat ku tukar pakaian..terus zzzz...ku rasakan ini kali pertama ku tido awal....

terus aku zzzzz....

pukul 3 50 pagi

aku terbangun, badan ku basah....aku betul betul mimpi yang buruk...aku menghela nafas yang panjang....aku terpaku di atas katil, ku lihat apis sedang lena di buai mimpi...aku terus melihat jam di handset...yup pukul 3 50 pagi....aku berdebar debar...mimpi ngeri tadi benar benar menghantui aku....aku terasa ingin talipon semua orang....nak pastikan mereka selamat atau pun tidak...namun ku tahu tindakan aku nanti pasti mengundang rasa kurang senang mereka....yelah..sekarang kan dah pagi buta... sudah hampir pukul 4 pagi...perlahan lahan ku letakkan talipon semua. owh baru ku sedar, aku hanya boleh sms mereka sahaja...nantilah aku sms ....

aku duduk di ruang tamu...tiba tiba teringat pulak cerita hantu yang diceritakan oleh nas dan firdee semasa lepak di q bistro adi...bulu roma meremang, nasib baik ada si apiz..kalau tak ....aku dah lama kuar terus dari rumah...aku terkebil kebil di ruang tamu...tak tahu nak buat apa....aku cuba meningkatkan mimpi yang ku lalui....tapi gagal..namun apa yang boleh ku ingat semua watak dalam mimpi ku itu adalah orang orang yang aku sayangi..mana mungkin aku akan kehilangan semuanya dalam sekelip mata? bukan? oh aku teringat meks...terus ku dail nombor meks

yup meks belum tido lagi, timbul satu perasaan lega di dalam hati ku..ku terus lihat talipon, ada sms dari alemm..cepat cepat ku balas sms dari sepupu ku itu....dan mengharap sepupu ku akan cepat membalas semula....aku terpaku di ruang tamu..kipas bepusing ligat

4 25 pgi

aku mandi...tak tahu nak buat apa.....uiiii segarnya terasa,,,sekali lagi mimpi itu datang semula dalam kotak ingatan aku...aku cepat cepat keluar dari bilik air....salin pakaian...terus ku pergi tinjau mamak kat safira..erm aku teringat nak online...terus ambik lap top....dah siap semua...lets..jalan...aku menuju ke safira...ramai pulak orang...oh ada bola kat astro...aku ambik tempat yang tersorok ..senang nak online..nanti tak lah orang tengok tengok kan...motif memandang....

4 40 pagi

david sengheng talipon...tanya aku kat mana...alhamdulillah david pun masih lagi "bernyawa"...aku menghela nafas..david bagitau mr adam ada di mamak seng heng....aku pun hanya berdiam sahaja....menurut david, adam ada tanya pasal aku kat david....semalam aku memang terserempak dengan dia kat mamak safira...tapi aku yang tak selesa....cepat cepat tukar topik.....aku terus online.....satu demi satu blog aku singgah..sudah pasti blog rihanna, blog hans dan beberapa lagi blog yang aku sukai aku jelajah...blog kak fara, blog firdee dan ada beberapa blog yang lain tak update...buzy kot....sekali lagi aku teringat mimpi ...aku cepat cepat tepis dari kotak ingatan ku....

5 30 pagi

penat dah baca semua blog orang..tersenyum aku baca blog rihanna ...blog datin sal dan juga kagum dengan blog hans ( lama giler lepak kat q bistro) hehehehe.....an akhirnya....aku berniat untuk taip satu entry dalam blog aku...entahlah sekarang nie idea kurang sikit nak taip...jadi aku taip berdasarkan pengalaman aku sekarang..maksud aku...aku cerita apa yang berlaku semasa aku sedang menaip blog....alamak ...bateri lap top dah nak kong...huru hara aku nie..cepat cepat aku tgk port mana yang ok...dah jumpa ...jap aku tukar tempat duduk yer...

5 37 pagi

bermula lah aku menaip blog aku nie......... sekarang pukul 6 06 pagi...aku mengakhiri entry aku ..lepas nie ku ceritakan tentang mimpi ku itu.......
"