akum semua dan salam satu malaysia....apa khabar? sihat? alahmdulillah kalau semua orang sihat dan bergembira disamping teman yang tersayang .....erm apa aktiviti u ols hari nie ek? akak sekarang nie berada di lumayan bersama dengan adik beradik 69 nie...kak teh sedang masa cucur, hans sedang study di bilik, kak farah pun sedang temankan hans, kiko sedang online, hamie gelak gelak tengok doraemon , nas kacau kak teh masak cucur....

oklah akak nak cerita pasal nabiela lagi yer...ish asyik asyik nabilea ajer? yup sebab dalam ninggu nie akak asyik jumpa dengan nabiela sahaja nie...oklah apa pulak citer biela kan sekarang .....marilah kita saksikan....

lokasi: jaya jusco maluri
masa: dalam pukul 2 petang

aku sedang lepak di food court jaya jusco maluri, memerhatikan gelagat manusia di situ. mataku meliar memandang segenap pelusuk food court, aku melihat jam di tangan, dah hampir pukul 2 petang, aku berjanji dengan kakak untuk lunch bersama.....

dari jauh aku lihat nabiela..mukanya masam sahaja...tak ceria langsung...muncung....aku terasa seperti aura aura panas diantara nabiela dengan ibunya....aku melemparkan senyuman kepada nabiela...dia hanya tersenyum tawar...

aku: hai biela....

biela: hai pak lang ....( tersenyum tawar )

ibu biela: kau dah lama sampai ker

aku: dah lama jugak..sajer jalan jalan.

ibu biela: tak der kelas?

aku: takder...biela napa? monyok ajer..

ibu biela: entah ....kau tanya dia lah...( bunyi macam marah ajer)

aku: napa biela monyok....tak best lah macam nie...ada lagi tak teka teki ?

biela: ibu marah biela lah....( sedih )

aku : napa pulak

biela : erm biela dapat nombor 4 dalam kelas

aku: hah nombor 4..ya allah betul ker? biasanya dapat nombor 1 kan? teruknya

biela: entah lah biela pun tak tahu. lagi pun masa final exam tu , pak tam kahwin kan? jadi biela tak study lah...( memang betul pon uols)

aku: lah aha....jadi ibu marah lah ek?

ibu biela: bukan sebab tu dia dapat nombor 4...

aku: sebab apa pulak ?

ibu biela: sebab dia sibuk BERI TEKA TEKI KAT ORANG LAIN...SIAP BELI BUKU TEKA TEKI LAGI...

akak diam dan ......