akum semua dan salam satu malaysia...apa khabar? sihat? alhamdulillah kalau semua orang sihat dan bergembira disamping orang yang tersayang yer...so sekarang nie tengah semangat nak tulis lagi entry buat tatapan peminat blog yang tersayang yer....heheheh oklah...so sekarang nie nak cerita asal satu entry yang bertajuk " aku bukan lady diana yer" ...

pukul 2.00 pagi

aku sedang berjalan menuju ke kedai mamak david sengheng....perut ku berkeroncong.....cacing cacing semua sedang beratur sambil berkoir.....uiiiii...terasa sangat lapar...apatah lagi aku belum lagi menjamah nasi hari ini...terbayang lauk udang sambal peai dan juga ulam kacang botol serta telor goreng yang pasti akan membuka selera aku pada pagi ini .....

aku mempercepatkan langkah....dari jauh aku lihat beberapa meja kosong ...baguslah ...aku malas kalau ramai orang, apatah lagi kalau aku datang berseorangan sahaja...so aku mempercepatkan langkah ku....erm semakin aku hampir , semakin aku lapar.....ya allah...udang udang itu sedang menari di depan mata ku....
aku segera duduk di satu meja yang berdekatan dengan tempat david membuat air....dari jauh aku lihat david sedang sibuk membancuh air...aku malas mengganggu david, so terus aku menuju ke tempat lauk pauk yang disediaka...yes.....lauk kegemaran aku masih lagi ada...bagaikan orang afrika yang kelaparan...terus aku memilih lauk yang disediakan dengan lahap sekali...terasa macam nak makan kat situ terus...tak payah masuk dalam pinggan...

aku pose ala ala lady diana sambil menjamah makanan....sopanlah sangat sebab depan ku ada beberapa orang mat mat motor yang sedang menjamu selera disitu juga...sambil kontrol kontrol ayu, aku menjamah lauk udang tu dengan lahapnya...uiiiiii........pompuan apa tu kan?

tiba tiba aku kedengaran namaku dipanggil...sayup sayup aku kedengaran....

"cikgu...hai cikgu...sorang ajer kerr?" suara yang dulu paling aku sukai sekarang ...argkh tuiii ...argkh tuiiii ( dapatkan ring tone yang terkini ) aku memang sangat benci mendengar suara tersebut...namun aku segera menoleh ke arah suara tersebut.....aku nampak 2 orang checki dan 2 orang jantan yang sedang menuju ke arah ku ...ish...

"ish..tak kan nak satu meja dengan aku kot?" getus hati ku bila melihat mereka menuju ke arah ku...aku hanya sempat melemparkan satu senyuman yang sangat kelat pada masa itu yer......terasa sangat lagi dengan sikap mereka..namun, aku kena jaga jugak..kita kena faham...takkan nak melahar atau bergaduh kat sini pula kan?

aku segera melemparkan satu senyuman yang sangat palsu sekali .......yelah takkan nak paling muka pulak kan....sambil tersenyum aku pun bersuara...

"hai uols...apa khabar? ....meh lah duduk disini..." aku pun memfake kan diri yer......hahahah...nak wat cam ner. dah terpaksa...so mereka duduk satu meja dengan aku......segera pekerja di kedai itu datang mengambil order untuk mereka.....

"cikgu apa citer...dah 6 hari kami tak jumpa cikgu...cikgu sakit ker?" tanya seorang checkki itu

"isha man ada sakit...cikgu sibuk lah...lagi pun hujung minggu banyak habiskan masa dengan kawan kawan lah....asyik boling ajer..baru baru nie pi disko .....dan juga karaoke ....busy lah" terang ku sambil menyuap lagi udang di dalam molot....

"ish ingatkan dah tak nak kawan dengan kami..." usik mereka....

"ish memang ponnnn" dalam hati .......

"eh tak lah ..mana ada tak baekkkk tau..." aku mengerling manja kepada mereka yer......dalam hati rasa macam nak jadi superwoman ajer macam nie.........



aku mendiamkan diri sahaja....aku malas nak jawab apa pertanyaan lagi...aku nak makan ...bukan nak ditemuramah.......

"cikgu macam lain ajer nie..marah kitaorang ker?" tanya checkki tu....

"apa lagi nie...mana ada marah lah......uols ada buat salah ker dengan cikgu?" tanya ku semula yer.......

mereka diam sahaja...kadang kadang mereka berbual sesama sendiri...namun aku banyak mendiamkan diri sahaja......malas nak masuk dalam perbualan mereka yer.....aku banyak melihat handset sahaja...perbuatan ku ini membuatkan mereka berempat hairan..kalau dulu, akulah yang sering menjadi pengacara di dalam kumpulan nie...tapi sekarang tidak lagi yer.....

sebaik sahaja kami semua dah abis makan, aku segera memanggil david untuk kira harga makanan ku....

"kira asing yer..." tegas suara ku .....

ini membuatkan mereka hairan...masing masing keluarkan wallet masing masing...sambil mengeluarkan duit....

"lah ingatkan cikgu nak belanja kitaorang makan...." usik mereka .....

lantas aku bangun dan berkata..."

"aku bukan lady diana yer.....dan aku bukan badan kebajikan yer...." sambil melenggang kankong di depan bebudak moto nie


fuck uuuuuu lah kan ( dalam hati aku untuk dua orang checki tu )