20 november 2009

selamat petang......maaf lah tak balas sms awak....saya dah nak balik kampung dah nie...tak datang lagi kat sini...dah tak kerja lagi kat malaysia...balik terus..kerja kat sana...maaf kalau ada silap dan salah.....saya kemas kemas nie..kalau sempat nak jumpa kejap....nak beri sesuatu....datang lah .."panjang sungguh sms yang di terima....

aku bergegas bangun dan bersiap, ujan masih lagi urun membasahi bumi...memang dah lama nak jumpa dia...tapi busy sangat lah ...

naik teksi ke rumahnya...sampai sahaja dirumahnya..

"lah ingat kan tak datang...." dia terkejut

"mestilah datang..awak kan kawan baik saya .." aku menjawab

dia sibuk melipat baju.

"boleh aku tolong?" aku menghulurkan bantuan.

dia tak menjawab. aku pun dengan pose ala ala lady diana pun , terus menolong dia melipat baju...suasana diam sahaja

"ina mana?" aku bertanya

"ina tungu kat kl sentral" pendek jawapan nya..

"pukul berapa tiket?" aku bertanya lagi

"kul 8 malam...tapi nak jumpa ina kul 5 petang.." aku segera mengerling ke arah jam tangan ku....dah pukul 4 petang....lagi satu jam.

"jangan lupa saya tau.." aku bersuara..

dia berhenti mengemas...dia hanya tersenyum lalu berkata "samalah jugak dengan awak...jangan lupa saya..."

"eh tak kan lupa awak...thanks....sebab selama nie baik dengan saya ( motif saya?)...

"no hal.."

"kirim salam kat keluarga kat narathiwat yer....selamat hari raya haji..." kataku..semuanya barangnya dah siap di kemaskan...

"aku nak cepat nie...so nak kasi kau satu barang..." dia menghulurkan satu bungkusan..

"eh tak payah la.." kata ku malu malu..

"ambik lah...ikhlas...." jawabnya..dia seperti tergesa gesa, dia menyarung kasut..aku memerhatikan nya..

"dalam tu ada surat ..aku tak tahu tulis...aku suruh kak sri yang tulis.." terangnya lagi...

aku terdiam...

"aku nak pergi kedai dulu...nanti apa apa kita sms atau kau tpon lah...." dia menghulurkan tangan untuk berjabat....

dia memeluk ku erat dan menepuk bahu ku...

"jaga diri tau..." dia berlalu pergi menuju ke kedai...aku hanya terdiam...

semasa aku meneunggu teksi...datang sms..

"jangan lupa dengar lagu..yang terlewat..sheila on 7 "

aku tersenyum...

lagu itu berkumandang di telinga ku berkali kali ....
sorry kalau anda semua tidak berminat membaca entry ini...biasalah...jiwa melankolik lagi