semalam

dia adalah insan yang terbaik dalam hidupku...senyumannya memberi seribu satu semangat untuk aku meneruskan kehidupan dan meniti hari hari yang bahagia...argh.. terasa indahnya hidup apabila dapat bersua dengannya...apatah lagi ...dia seorang insan yang begitu istimewa dalam hidupku.....aku terasa kasih dan sayangnya untuk diriku..walaupun aku tahu aku tidak akan dapat memilikinya sepenuhnya..tidak akan dapat kasih dan sayangnya sehingga nafas yang terakhir......namun sudah cukup untuk aku rasa bahagia....tersenyum setiap kali dia menghantar sms buat ku....lena bangunku sering digangu dengan sms darinya...arghhh persetankan..asalkan aku dapat membaca sms nya setiap hari...

semalam, masih ku ingat kenangan kenangan yang ku lalui bersama denganya, begurau senda, lepak berjam jam sambil makan .....ku rasakan aku telah berjumpa dengan seseorang yang pasti mengisi kekosongan hidupku.....dia bukanlah setampan yang lain, namun keluhuran dan kebaikan hatinya sudah cukup menambat hati aku...terasa diri ini sangat disayangi...

semasa aku dilanda masalah ..., dia datang menghulurkan dan memabantu aku...susah senang kami lalui bersama...setiap saat bersama terasa cepat berlalu, namun semuanya tetap menjadi lipatan kenangan dalam hati ku.......dia yang amat istimewa dalam hidupku...yang terindah buat ku...yang terbaik dalam hidup ku.....

hari ini...

semuanya telah hancur, satu persatu kenangan terindah yang menjadi daun daun segar kini gugur kelayuan..angkara mulut, badan binasa.....betullah kata pepatah melayu... perhubungan yang kami bina ..akhirnya hancur angkara orang lain....hari demi hari ku lalui sunyi tanpanya....namun ku tahu dan ku sedar aku di pihak yang benar, ku teruskan kehidupan ini dengan seribu kekesalan...namun aku sudah biasa dengan keadaan begini..aku tidak mahu lagi menangis dan meratap pemergiannya kerana aku mahu menjadi seteguh karang.....kadang kadang kenangan lalu mengusik jiwa, apa yang mampu ku lakukan? hanya menyimpan seribu kenangan yang terindah sahaja...aku menyepikan diri...bukan bermaksud aku takut untuk menghadapi kebenaran, hanya aku ingin mencari diri ku yang sebenar.....

esok..

aku senantiasa takut menanti hari esok sebab aku tidak tahu apa yang akan berlaku di kemudiaan hari, namun pengalaman yang ku tempuhi semalam dan hari ini akan menjadi azimat yang sanga berguna dalam aku meniti kehidupan aku....usia yang semakin dihambat dengan masa menjadikan aku semakin matang dalam meniti kehidupan yang aku lalui......ku sedar esok tidak akan menjanjikan kebahgiaan seratus peratus..malahan tidak akan menjanjikan kesedihan seratus peratus juga...hanya aku berserah kepada NYa......namun kalau esok, dia datang untuk menghulurkan salam persahabatan dan kemaafan, percayalah aku senantiasa menanti saat itu kembali....

jiwa ku yang melankolik.....